-
21Május
Az Európai Unió 2021. november 24-én fogadta el a gépjármű-felelősségbiztosításról szóló Irányelv módosítását, amely miatt bővül a gépjármű-felelősségbiztosításra kötelezett gépjárművek köre.Az Európai Unió 2021. november 24-én fogadta el a gépjármű-felelősségbiztosításról szóló Irányelv módosítását, amely miatt bővül a gépjármű-felelősségbiztosításra kötelezett gépjárművek köre.
Egyes, jellemzően mikromobilitási eszközök esetében a gépjármű nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni az adott járműre. Felhívjuk a figyelmet, hogy minden üzemben tartó saját felelőssége, hogy ellenőrizze gépjárműve nettó tömegét, illetve tervezési sebességét!
Az ábra tájékoztató jellegű, ezáltal nem helyettesíti, nem egészíti ki és nem írja felül a hatályos jogszabályok rendelkezéseit.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény szerint olyan gépjármű esetében, amit nem vettek hatósági nyilvántartásba, a mindenkori használó is üzemben tartónak minősül, ezért használat előtt mindenképpen győződjön meg arról, hogy a járműnek van-e kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása!
Ha nincs, kössön rá biztosítást, vagy ne használja a járművet!
20240506 Tájékoztató anyag a MID hatálya alá eső járművekről
Forrás: MABISZ